یزدفردا:به منظور هماهنگی و برنامه ریزی مسائل قرآنی شهرستان طبس در جلسه ای با حضور فرماندار ، دستگاه های هماهنگی و برنامه ریزی مسائل فرهنگی و قرآنی و جمعی از اساتید ، قاریان و فعالان قرآنی شهرستان در محل فرمانداری طبس تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان طبس ، در ابتدای این جلسه فرماندار طبس با برشمردن اهمیت فعالیت های قرآنی ، بر تشکیل مجمع قاریان و حافظان قرآن به منظور هماهنگی بیشتر و تشکیل شورای هماهنگی و برنامه ریزی امور قرآنی شهرستان تاکید نمود.
در ادامه جلسه علی کدخدایی معاون فرماندار شهرستان طبس که خود از قاریان برجسته شهرستان می باشد ضمن سخنانی خواستار برنامه ریزی فعالیت های قرآنی در جهت ارتقای سطح علمی و تخصصی قاریان و حافظان و دیگر فعالان قرآنی و نیز ترویج فرهنگ قرآن شد.
وی همچنین ایجاد شورای قرآنی و تشکیل جلسات تخصصی قرآن با حضور اساتید برجسته کشوری را از مسائل مهم دانست.
در این جلسه سید عبدالرحیم رحیمی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان طبس بر پیشنهاد قبلی خود مبنی بر تشکیل ستاد یا شورای هماهنگی و برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت های قرآنی شهرستان طبس با محوریت امام جمعه و کل افراد حقیقی و حقوقی فعال در امور قرآنی تاکید کرد.
همچنین رحیمی با همکاری دبیرخانه کانون مساجد استان آمادگی خود را برای تجهیز مساجد متقاضی طرح تلاوت نور به قرآن مجید اعلام کرد.
در این نشست پس از بحث و گفتگو و ارائه نظرات حاضران ، مصوب شد شورای هماهنگی و برنامه ریزی فعالیت های قرآنی شهرستان طبس به ریاست امام جمعه تشکیل گردد و فرمانداری شهرستان به عنوان جانشین و موسسه آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) به عنوان دبیر این شورا انتخاب و معرفی شدند.
همچنین مقرر شد کارگاه هایی برای این شورا تعیین و ادارات و نهادهای فرهنگی و قرآنی و مراکز آموزش عالی و موسسات قرآنی و جمعی از قاریان ، حافظان و فعالان قرآنی شهرستان عضو این شورای قرآنی باشند و پس از بررسی و هماهنگی درخصوص فعالیت های قرآنی شهرستان بویژه ماه مبارک رمضان برنامه ریزی هدفمند و موثر و مناسب نمایند.
شایان ذکر است چندی پیش نیز جلسه ای با حضور نخبگان و فعالان قرآنی و دستگاه های اجرایی فرهنگی به منظور بررسی مسائل قرآنی شهرستان در محل سالن همایش شهید رجایی فرمانداری برگزار شده بود که این جلسه به منظور پیگیری و عملیاتی شدن تعدادی از پیشنهادات و مصوبات جلسه قبل برگزار شد.

یزدفردا                                                                                                                                                                 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا